top of page

A patra intalnire a proiectului KA 229 “Smart Waste Managers”

A patra intalnire a proiectului KA 229 “Smart Waste Managers” a avut loc in Ziri, Slovenia, în cadrul proiectului “Smart Waste Managers”, cu numarul de referinta 2019-1-ES01-KA229-063988_5.

În perioada 21 – 25 martie 2022 o echipă a Liceului Auto Traian Vuia formată din trei profesori și șase elevi au făcut o vizită de lucru la Osnovna šola Žiri din Slovenia.

Încă din prima zi elevii și profesorii au fost întâmpinați de gazdele entuziaste să prezinte educația și cultura slovenă într-o școala modernă și luminoasă. După un scurt program artistic, am jucat un mic joc pentru a ne cunoaște mai bine, am făcut turul școlii și am vizitat grădina ecologică realizată de către elevii sloveni. După prânz, a urmat o prelegere despre deșeurile din îmbrăcăminte, tema mobilității noastre. Am aflat multe lucruri utile și am conștientizat importanța reciclării hainelor.

A doua zi a fost dedicată unei vizite de studiu la fabrica Alpina. Am vorbit despre multe tipuri de pantofi. Apoi ne-am dus la fabrică și am văzut toate mașinile, care sunt folosite pentru a le face. Am vorbit despre materialele pe care le folosesc pentru a le realiza și despre deșeurile din alte fabrici de încălțăminte. A doua parte a zilei a fost despre realizărea de postere digitale despre impactul industriei textile asupra mediului înconjurător, în timp ce coordonatorii au stabilit detaliile următoarelor activități. Am încheiat ziua cu un tur al Ljublijanei.

În a treia zi am, în Škofja Loka am fost la Kreativni Center Kreativnice- Creative Hub, aici, activitățile au constat în imprimarea și vopsirea materialelor ecologice cu vopseluri obținute din plante, urmând explicate oferite de către proprietara atelierului.

După ce am avut experiența creării propriilor imprimeuri, am mers la Centrul de artizanat DUO, unde ni s-a arătat cum se pregătește lâna. Miercuri după-amiază am mers la Lacul Bled, un loc de o frumusețe incredibilă.

În a patra zi după ce s-a stabilit ce avem de pregătit pentru următoarea mobilitate a proiectului, am avut un atelier privind reciclarea resturilor de lână și prezentarea posterelor realizate de către elevi. După aceasta, ne-am regrupat în echipe internaționale și am pregătit un articol despre zilele petrecute în acest schimb de experiență.

Seara am luat cina împreună și am primit certificatele de participare la mobilitate.



bottom of page